Onze werkwijze

Onze werkwijze

Onze werkwijze leggen we graag aan je uit middels onderstaand stappenplan. Het is onze missie om jou zo gedurende het gehele hypotheekadviestraject geheel te ontzorgen en jou te helpen bij het nemen van alle belangrijke beslissingen.

Stap 1. Kennismaken

Vrijblijvend oriëntatiegesprek

Tijdens het vrijblijvende oriëntatiegesprek bepalen we samen stap voor stap wat je kunt lenen en welke maandlasten daarbij horen. Daarnaast bespreken we het hypotheekadvies en bemiddelingstraject, wat de kosten daarvan zijn en welke afspraken we maken. Ook bespreken we welke informatie en documenten we van je nodig hebben zodat we een goed advies kunnen geven dat bij je past.

Tijdens het kosteloze oriëntatiegesprek komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Indicatie van het maximaal te lenen bedrag
  • Indicatie van de bruto en de netto maandlasten.
  • Uitleg traject aankoop woning
  • Uitleg hypotheekadvies en bemiddelingstraject
Stap 1 werkwijze
Stap 2 werkwijze

Stap 2. Hypotheekadvies

Het afsluiten van een hypotheek is een belangrijke gebeurtenis met gevolgen voor vele jaren. Graag helpen wij je met het nemen van de benodigde beslissingen. Dit doen we met een advies dat is gebaseerd op jouw persoonlijke situatie.

Op basis van jouw persoonlijke financiële situatie adviseren we je onder andere over; de hoogte van het lenen bedrag, het terugbetalen van de lening, de rentevaste periode en de betaalbaarheid bij pensionering. We kijken samen naar de gevolgen van pensionering en we brengen diverse risico’s in kaart, denk hierbij aan de betaalbaarheid van de maandlasten bij werkloosheid, arbeidsongeschiktheid en overlijden. Ook adviseren we je graag over gerelateerde verzekeringen, zoals een levensverzekering, woonlastenbeschermer of een woonhuisverzekering.

Daarnaast helpen we je graag om eventueel energiebesparende voorzieningen te treffen. Hiermee krijg je niet alleen extra wooncomfort, maar kun je mogelijk ook op de energielasten besparen.

Na afloop van het adviesgesprek ontvang je het financieel advies in de vorm van een adviesrapport.

Stap 3. Afsluiten hypotheek

Nadat je ons adviesrapport hebt ontvangen, waarin ons financieel advies en jouw keuzes zijn vastgelegd, gaan we voor je op zoek naar een passende hypotheekverstrekker. We maken hiervoor een vergelijking van nagenoeg alle hypotheekaanbieders. Zodra we de best passende hypotheekverstrekker hebben gevonden, gaan we de gewenste hypotheek voor je aanvragen.

Wij verzamelen en controleren alle benodigde informatie en documenten die voor de hypotheekaanvraag nodig zijn en sturen deze namens jou door naar de hypotheekaanbieder. Zodra we de hypotheekofferte hebben ontvangen, bespreken we deze samen. Na ondertekening van de hypotheekofferte blijven we jouw hypotheekaanvraag monitoren totdat je bij de notaris bent geweest en alle geldbedragen zijn uitgeboekt.

Naast het afsluiten van de hypotheek kunnen we je ook helpen met het afsluiten van de verzekeringen, zoals bijvoorbeeld een overlijdensrisicoverzekering, arbeidsongeschiktheidsverzekering, of woonverzekeringen.

Stap 3 werkwijze
Stap 4 werkwijze

Stap 4. Nazorg en onderhoud

Na het afsluiten van de hypotheek blijven wij verantwoordelijk voor het informeren over wezenlijke wijzigingen die op jouw situatie van toepassing kunnen zijn. Wij volgen hiervoor de richtlijnen die door de Autoriteit Financiële Markten (AFM) zijn opgesteld. Ook kun je bij ons terecht voor het verlengen van de hypotheekrente na afloop van de rentevaste periode.

Voor het afsluiten van een hypotheek geven wij eenmalig een uitgebreid advies over jouw financiële situatie. Op basis van dit eenmalige advies ga je bepaalde keuzes maken voor de gehele looptijd van de hypotheek met een looptijd van soms wel 30 jaar of langer.

Maar wat zijn de gevolgen als jouw persoonlijke situatie tijdens de looptijd van de hypotheek gaat wijzigen? Bijvoorbeeld omdat je in de toekomst meer of minder gaat verdienen, gaat samenwonen of wanneer je met pensioen gaat? Misschien kijk je later anders tegen risico’s aan. En wat als de waarde van de woning dusdanig is gestegen, dat de rente verlaagd kan worden? Of dat bepaalde verzekeringen niet meer bij je passen en gewijzigd of opgezegd kunnen worden? Ook financiële regel- en wetgeving zijn continue aan wijzigingen onderhevig en hebben invloed op jouw persoonlijke situatie en de afgesloten producten.

Om jouw hypotheek en eventuele verzekeringen toekomstbestendig te houden adviseren wij je om een onderhoudsabonnement bij ons af te nemen.

Het onderhoudsabonnement bestaat onder andere uit de volgende dienstverlening:

  • Eenmaal per 3 jaar een onderhoudsgesprek waarbij we kijken of de via ons afgesloten producten nog passend zijn bij jouw persoonlijke situatie.
  • Proactieve benadering van Het Florijnhuys wanneer wij denken dat er mogelijk voordeel valt te behalen.
  • Doorlopende ondersteuning en het beantwoorden van vragen over de producten waarvoor wij als intermediair optreden.
  • Diverse servicehandelingen en ondersteuning; denk bijvoorbeeld aan extra aflossingen en het wijzigingen van je verzekeringen.

Het Florijnhuys helpt je graag!

Op zoek naar financieel advies voor je eigen woning of beleggingspand? Bel dan voor meer informatie naar 050 – 211 08 52 of vul ons contactformulier in via onderstaande knop.